“Het was een super goede training, waaraan ik heel veel heb gehad. Ik heb geleerd empathie te houden ook al is het ‘t zoveelste telefoontje. Het is het steeds opnieuw focussen. Ik heb mijzelf leren vertrouwen en denken vanuit klantperspectief. Antoinette geeft heldere voorbeelden en draagt bij elk gesprek aan hoe het anders of beter zou kunnen. Je kan het dan ook direct oefenen. Dat geeft inzicht en een positieve ervaring van het geleerde.”
Theo
“Ik heb zoveel geleerd over luisteren, vragen, weerstand ‘doorprikken’. Ik kan mijzelf en de klant bewuster maken dat ik weet waarvoor ik het doe, iets verkoop, service verleen of iets extra’s aanbied. Door meer begrip te tonen en door te vragen, kwamen er meer kansen. Antoinette geeft daarbij aan hoe het anders kan en laat het ook oefenen. Ik kon daardoor vooroordelen laten varen, ook over het verkopen zelf. Ik heb daardoor een andere kijk op ‘sales’ en adviseren gekregen Het werd leuk om service te bieden en de klant werkelijk te helpen.”
Thomas
“Ik vond daarnaast het meeluisteren in de werkplekcoaching (groepssessies) zo behulpzaam om mijn eigen gesprekken te beluisteren en daarvan te leren. Periodiek met elkaar (zelf gekozen) gesprekken luisteren, onder Antoinette’s begeleiding, gaf mij veel praktische tools en inzichten. Ik ben er veel door gegroeid in het mijzelf blijven, mijn oordelen los te laten, vragen stellen, investeren in de klant, daarmee regie in het gesprek behouden. Ik heb vooral geleerd om emoties en weerstanden om te buigen naar een effectief en fijn gesprek. Ik heb ook geleerd om niet het persoonlijk te nemen als mensen negatief zijn. Het gaf een nieuwe focus op al mijn vaardigheden in een gesprek.”
Angelique